معرفی و مشخصات فنی موتور پالس 125

معرفی ومشخصات فنی پالس 125

معرفی و مشخصات فنی موتور پالس 125 (pulsar125)

موتور پالس 125 موتورسیکلتی دیگر از شرکت بزرگ باجاج اتو با طراحی چشم نواز .این موتورسیکلت که در واقع کوچکترین عضو موتورهای پالس میباشد از لحاظ ظهری شباهت زیادی به برادر خود یعنی  ns200  دارد .

در این مقاله قصد داریم تا حدودی شمارا از مشخصات فنی وظاهری این موتورسیکلت بیشتر اشنا کنیم .

با ما همراه باشید 

مشخصات فنی موتور پالس 125

موتور پالس ns125 از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به ان اس 200 دارد و قیمتی برابر با برادر خود را دارد .

باجاج 125 با حداکثر قدرت “ BS 6 DTS-i و همچنین این موتور 12 اسب بخار و حداکثر گشتاور 11 نیوتن متر را تولید می کند..این موتور دارای یک موتور Twin Spark DTS-i بربر 124 سی سی میاشد .

از مشخصات بارز این موتور میتوان به شباهت زیاد به برادر بزرگ خود یعنی  ns200 اشاره کرد.چراغ جلو کله گرگی .بال باک های کشیده و دارای فلاپ زیر انجین .البته قطعات موتور ان اس 125 در حال حاضر وارد بازار نشده است .

در حالی که Pulsar NS 125 بر اساس خطوط طراحی مشابه خانواده دوچرخه‌های NS عرضه می‌شود، Pulsar 125 معمولی از سبک سنتی پاسار بهره می‌برد. NS دارای طراحی بیرونی الهام گرفته از چشم گرگ است که با پنل‌ های بدنه تیز آن تکمیل می‌شود، از سوی دیگر، همتای آن با یک چراغ جلو بزرگ، یک بیکینی مینیمال و اجزای سیاه‌ شده .

این موتور دارای کمک فنر عقب گازی تک بوده و دارای ترمز جلو abs و سیستم ترمز عقب و جلو دیسکی بهره میبرد.

موتور ان اس 125  یک موتور ۴ زمانه با سیلندر تک است که توسط شرکت Bajaj Auto در هند تولید می شود. این موتور با یک دنده اتوماتیک ۵ سرعته همراه است و دارای سیستم تزریق سوخت بنزینی است.

موتور ان اس 125 دارای قدرت ۱۲ اسب بخار و گشتاور ۱۱ نیوتن متر است. این موتور با دوشاخ خروجی و سیستم ترمز دیسکی در هر دو چرخ عقب و جلو مجهز شده است. همچنین، سیستم تعلیق جلو این موتور با یک گیره تلسکوپی و سیستم تعلیق عقب با یک تکامل پیوسته مجهز شده است.

موتور ان اس 125  دارای یک صندلی تک نفره است که باعث راحتی در طول سفر می شود. همچنین، این موتور با پوشش بدنه شیشه ای منحصر به فردی که به طراحی نوین آن کمک کرده است، تزئین شده است.

مشخصات فنی موتور پالس 125

NS125 Pulsar دارای سیستم جلوگیری از قفل شدن چرخ یا همان Anti-lock Braking System (ABS) است.

این سیستم باعث کاهش خطر بسته شدن چرخ‌های جلو در هنگام ترمز زدن و افزایش کنترل و پایداری موتور سیکلت در شرایط مختلف جاده می‌شود. با استفاده از سنسورهایی که در چرخ‌های جلو نصب شده‌اند، سیستم ABS در هنگام ترمز دادن به صورت خودکار فشار ترمز را کنترل می‌کند تا چرخ‌های جلو قفل نشوند و برای راننده قابلیت کنترل و مانور دادن موتور سیکلت را بهبود بخشد.

NS125 Pulsar دارای سیستم ABS است که در شرایط خاصی ممکن است غیرفعال شود. به طور کلی، سیستم ABS در شرایطی که زمین مرطوب، لغزنده یا خیلی نرم است به درستی کار نمی کند. این مسئله به دلیل این است که در شرایط بدون ثبات، چرخ‌ها می‌توانند از صفحه جاده جدا شوند و فشار ترمز به درستی کنترل نشود. بنابراین، در شرایط خاصی مانند باران شدید یا برف، سیستم ABS ممکن است غیرفعال شود و در این شرایط باید با احتیاط بیشتری ترمز زده شود. همچنین، در شرایط خیلی داغ و خشک نیز سیستم ABS ممکن است غیرفعال شود و در این شرایط نیز باید به دقت بیشتری ترمز زده شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *