تعمیر موتور سیکلت

دیجی سیکلت

اموزش تعمیر موتورسیکلت

 

در این بخش قصد داریم به تعمیر بخش های مختلف موتور سیکلت بپردازیم 

گاها پیش امده که جایی به دور از تعمیرکار موتورمون خراب شده و هیچ دسترسی به تعمیر کار نداریم و تنها راهی که داریم این هست که باید هزینه چند برابری بکنیم تا موتورمون رو به نزدیکترین موتورساز ببریم.

و حتما هم پیش اومده که بعد از کلی دردسر و انتقال موتور به تعمیرکار متوجه شدیم تعمیر کار به یه شل و سفت کردن یه پیچ موتور مارو درست کرده و با خودمون گفتیم ای بابا چقدر راحت بوده درست کردنش 

موتورسیکلت یه وسیله نقلیه بسیار پر کاربرد و مهم در زندگی شهری هست و نیاز اساسی محسوب میشود 

شاید باور نکنید اما با مشاهده چند ویدیو از تعمییر موتور سیکلت میتونید به راحتی ۶۰ درصد از مشکلات فنی موتور خودتون رو بدون نیاز به تعمیر کار درست کنید .قطعات موتورسیکلت  اکثر با چند شماره اچار طراحی شدن و با همراه داشتن چند اچار کاربردی کوچک و کم جا میتونیم با خیال راحت موتورسواری کنیم 

نحوه تعمیر انجین موتور سیکلت 

انجین موتورسیکلت قلب ی موتورسیکلت میباشد و قطعات زیاد و اصلی و شاید ۹۰ درصد قطعات موتور سیکلت داخل انجین میباشد 

 

انجین موتورسیکلت

در این بخش قصد داریم یک اشنایی کوچک با داخل انجین موتور اشنا بشیم 

 اگر تعمیر کار موتورسیکلت هستید میتونید ویدیو های خود را برای ما ارسال کنید تا بقیه دوستان هم  بتوانند بخش هایی از موتورسیکلت را که نیاز به مراجعه به تعمیرکار ندارن رو یاد بگیرن و بتونن خودشون موتور سیکلت خودشون رو تعمییر کنند 

 

 

 

گاها اتفاق افتاده که  موتورمون ریپ میزنه، و موتور بد گاز میخوره ، یا اصلا موتور روشن نمی شه، و یا از قسمت  ریز کاربراتور بنزین میریزه  یا بقول معروف(فلوت می کنه) واین اتفاق میتونه یه دلیل داشته باشه 
کاربراتور قطعه ای از موتورهست که باید تمیز نگه داشته بشه تا سوخت تمیز و مناسب رو به موتور انتقال بده و با تظیم و تمیز نگه داشتن اون در مصرف بنزین هم کمتر هزینه میشه .لوازم موتور سیکلت الان خیلی گران شده و با کمی سلیقه میتونیم جلو خیلی از هزینه هارو بگیریم 
درسته زیر باک صافی بنزین هست و باعث میشه اشیا درشت وارد کاربرات نشن اما زنگ زدگی ها و شن ها به راحتی وارد کاربراتور شده و انباشته میشن 
این مورد هم در موتور های با باک تازه و هم موتور های با باک قدیمی هم این احتمال وجود داره 
برای اینکه موتورتون سرحال باشه گاز خورش بهترباشه، باید سوخت پاک بهش داده بشه، با تعویض و شستشوی فیلتر بنزین و کاربراتور!بدر این بخش میخوایم کاربراتور موتور رو شستشو بدیدم و با نحوه شستشوی کاربراتور موتور اشنا بشیم 

اول:کاربراتور رو باز میکنیم 

;HVFVHJ,V

در مرحله دوم . بست لوله لاستیکی رابط کاربراتور و محفظه فیلتر هوا رو باز می کنیم تا به راحتی خارج بشه 

در مرحله سوم  سوزن کاربراتور رو باز می کنیم تا سیم گاز از کاربراتور جدا شه، بعد درپوش بالای  رو باز می کنیم و با احتیاط سوزن رو می کشیم بیرون تا از کربراتور جدا بشه 

در مرحله چهارم  پیچ های اتصال به  کاربراتور  سیلندر رو باز می کنیم و میذاریم کنار 

سیلندر موتور هوندا

در مرحله پنجم هم مراقب سوزن کاربراتور باشیم،  چون ممکنه در اثر ضربه تغییر شکل بده که در این صورت باید تعویض بشه 
 در مرحله ششم کاسه ی زیری کاربراتورو باز مینیم ، سه تا پیچ داره، مطمئنا توی این کاسه باید بنزین باشه، از حالا به بعدش دیگه دست خودتونه با رعایت احتیاط می تونید کاربراتور رو بشورید

کاربراتور  خیلی سیستم ساده ای داره و با کمی حوصله میتونید به راحتی میتونید درست بشورید، وقتی بازش کردین  متوجه شین چطوری کار می کنه، 
بعد از باز کردن کاربراتور ته کاربراتور خاک و شن و آب دیده شه، با استفاده از یه برس کوچیک و بنزین می تونید خیلی با حوصله تمیزش کنید، دقت کنید که تمام سوراخ ها و تنظیمات تمیز و دقیق باشه.

دیجی سیکلت
دیجی سیکلت
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
شروع تخفیفات ۳۰ درصدی محصولات پتاس باجاج
دیجی سیکلت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *